Strategi på kanten forside

Strategi på kanten

Ledelsesværktøjer til en ny tid

Strategi på kanten forside
Forfatter:
Originalsprog:
Dansk
Sider:
240
Omslag:
Hæftet
Forlag:
ISBN13:
9788757444780

Ledere og virksomheder står på kanten til en helt ny tid. Den teknologiske udvikling buldrer derudaf, globaliseringen raser, og erhvervsbetingelserne har kurs mod et hidtil uset kompleksitetsniveau.

Det skaber markante forandringer i den strategiske ledelsesopgave, og det giver behov for at gentænke meget af det, som vi troede, vi vidste om ledelse og strategi.

I Strategi på kanten – Ledelsesværktøjer til en ny tid tager Anders Drejer livtag med fremtidens strategiske ledelsesopgave og præsenterer såvel helt nye strategiske metoder som klassiske velkendte modeller, der får en tiltrængt opdatering, som gør dem anvendelige også i morgen. Alt sammen funderet i udvalgt eksisterende teori, visionære erhvervslederes erfaringer samt Drejers mangeårige aktionsforskning inden for strategi og ledelse.

Bogen henvender sig til dig, der er studerende eller erfaren leder. Den giver dig eksempler fra praksis, nyttige illustrationer samt konkrete anbefalinger til at lykkes med den strategiske opgave.

Om forfatteren

Anders Drejer, ph.d., er professor i strategi og forretningsudvikling ved Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet. Med snart 30 års erfaring og en dybt forankret aktionsbaseret forskningstradition i ryggen har Anders Drejer unik adgang til de organisationer og ledere, som tænker og handler før alle andre.

Forhandler Pris Forsendelse Samlet pris Køb her
Indlæser opdaterede priser
iMusic 305,00 29,00 334,00
Bogreolen 309,95 29,95 339,90
Plusbog 319,95 39,95 359,90
CDON 333,00 29,00 362,00
Arnold Busck 350,00 19,00 369,00

Af samme forfatter

Innovation gennem netværk

af Anders Drejer

Virksomheder, institutioner og læreanstalter skal opbygges som netværk - dynamiske, midlertidige, hurtige og intelligente organisationer - hvis de skal skabe innovation på fremtidens markeder. Industrialderens gammeldags hierarkier og bureaukratier er for langsomme og usmidige. Der skal en ny ledelsesstil til. Turbulens og krav om nye produkter, ydelser med videnindhold og oplevelser samt massiv international konkurrence hører til dagligdagen for langt de fleste danske virksomheder. Svaret på disse omfattende krav er en øget grad af innovation. Vi skal simpelthen forny os markant mere og markant hurtigere, formodentlig med de samme omkostninger som nu. Det stiller krav om kreativitet i den måde, vi leder vore organisationer på. Bogen afdækker med stor indsigt de udfordringer fremtidens virksomheder står over for. Den fortæller, hvordan virksomheden ved at organisere sig rigtigt kan forøge sin innovationskraft markant.