Tilgive forside

Tilgive

og bevare sit hjerte

Tilgive forside
Forfatter:
Originalsprog:
Dansk
Sider:
82
Omslag:
Hæftet
Forlag:
ISBN13:
9788741001449

Med tilgivelsen som omdrejningspunkt skriver Margareta Melin skriver om at skabe plads i sit indre til kærligheden og sandheden.

Det er først og fremmest for ens egen skyld, det er vigtigt at tilgive, både sig selv og andre, skriver Margareta Melin. Ikke at lade vrede, skam og ydmygelse sætte sig i krop og sjæl og forme ens personlighed.   

At tilgive er i grunden ikke andet end at frisætte sig selv fra tanker om hævn, had og fjendtlighed – og samtidig med god samvittighed respektere den afstand, man har brug for. Fred i min indre verden er en forudsætning for fred og lydhørhed i forhold til andre – og for at en fælles drøm om fred på jorden kan blive virkelighed.   

Margareta Melin er teolog og forfatter til en række bøger for både voksne og børn. Hun har virket som retræteleder og vejleder gennem et langt liv. 

På dansk er udgivet digtsamlingen Kærlighed en bro. Andre bøger på dansk er Tro godt om dit hjerte, Den indre kilde og Vær den du er.

Forhandler Pris Forsendelse Samlet pris Køb her
Indlæser opdaterede priser
Plusbog 138,00 0,00 138,00
iMusic 120,00 29,00 149,00
Bog&Idé 139,95 19,95 159,90
Bogreolen 132,95 29,95 162,90
CDON 137,00 29,00 166,00
Gucca 129,95 39,95 169,90

Af samme forfatter

Den indre kilde

af Margareta Melin

""Om jeg lytter til Margareta Melin, når hun leder en retræte, eller om jeg læser, hvad hun skriver, altid bliver jeg berørt af hendes indleven både i menneskets livsvilkår i dag og i biblens budskab om den levende Gud. Hun formår at holde sammen, hvad så tit skilles ad: krop og sjæl, det indre liv og det ydre, bøn og handling, Guds storhed og menneskets storhed - og elendighed. Margareta Melin taler om Kærlighedens og Livets Gud på en måde, så jeg får lyst til at leve. Hun taler om mennesket på en måde, så kilden til Gudserfaringen i dagligdagen opdages og lægges fri, og jeg kan øse af den. Jeg fornemmer, at det hun siger, gælder mig selv."" - Gottfried Grünewald

Vær den du er!

af Margareta Melin

""Der er ingen modsætning mellem det at tænke på sit eget bedste og på andres. Den, som tager imod meget, har meget at give. Den, der er lydhør og fuld af respekt overfor sit eget indre, kan også være det overfor andre. Kun det jeg gør ""indefra"", af fri vilje, er meningsfuldt, er godt - er kærlighed.""

Tro godt om dit hjerte

af Margareta Melin

""Livets store gave til mig som menneske er at være nogen og lidt efter lidt blive den person, jeg er . I Guds øjne har hver og en sin værdi, sin skønhed. Inde bag skår og frygt er der en hellighed, en tone af den kærlighed, som har frembragt verden. At se med Guds øjne er at se forbi det ydre - ind til en kerne af guddommelighed."" Med sin store indsigt og følsomhed beskriver den svenske forfatter Margareta Melin menneskets vilkår og muligheder i en tid, der fokuserer på effektivitet og styrke. Tro godt om dit hjerte er en varm røst ind i en kultur af foragt for svaghed og afvigelser. Gennem evangeliets beskrivelse af mennesker - og Gud - søger Margareta Melin ind til kernen i menneskets bestemmelse. Tro godt om dit hjerte er en vandring i overraskende nye beskrivelser og tolkninger af det kristne billede af mennesket. Margareta Melin er teolog og foredragsholder. Endvidere leder hun mange retræter og opsøges til åndelig vejledning og sjælesorg. Hun er i Danmark mest kendt for sine bøger om bøn og sjælesorg. Bøger, der holdes i et lyrisk og meditativt sprog.