Læs Katrine Marie Guldager med CL forside

Læs Katrine Marie Guldager med CL

Læs Katrine Marie Guldager med CL forside
Originalsprog:
Dansk
Sider:
93
Omslag:
Indbundet
Forlag:
ISBN13:
9788702246766

Læs Katrine Marie Guldager med CL er en del af en serie til indskolingens litteraturundervisning. I serien arbejdes med kompetenceområdet FORTOLKNING, og målet er at give eleverne et begyndende kendskab til litterær analyse og fortolkning. Dette materiale er udarbejdet med henblik på de yngste klassetrin. Sproglige aktiviteter og elevproduktioner bygger derfor på mundtlighed, kreative tegneopgaver og små rollespil.
CL som strukturel ramme sikrer engagement og lige deltagelse for alle elever.

Forhandler Pris Forsendelse Samlet pris Køb her
Indlæser opdaterede priser
iMusic 228,00 29,00 257,00
Bogreolen 240,95 29,95 270,90
Gucca 239,95 39,95 279,90
CDON 257,00 29,00 286,00
Arnold Busck 269,95 19,00 288,95

Af samme forfatter

Skriv løs

af Marianne Skovsted Pedersen

Skriv løs i børnehaveklassen udfordrer eleverne til at udtrykke sig gennem opdagende skrivning. Skriveaktiviteterne er individuelle og differentierede, så alle elever kan løse opgaverne på netop det niveau, der svarer til den enkeltes forudsætninger. Talesproget og skriftsproget går hånd i hånd i en meningsfuld sammenhæng, der tilgodeser krav til såvel samtale og dialog som til målene for tidlig skrivning.

Skriv løs

af Marianne Skovsted Pedersen

Skriv løs i 1. klasse udfordrer og udvikler elevernes evne til at udtrykke sig gennem tidlig skrivning. Skriveaktiviteterne er individuelle og differentierede, så alle elever kan løse opgaverne på netop det niveau, der svarer til den enkeltes forudsætninger. Elevernes talesprog og viden om verden er udgangspunkt for skrivningen, og talesproget og skriftsproget kommer således til at gå hånd i hånd i en meningsfuld sammenhæng.

Skriv løs

af Marianne Skovsted Pedersen

Skriv løs i 2. klasse udfordrer og udvikler elevernes evne til at udtrykke sig gennem skrivning. Målet er at stimulere elevernes skrivelyst og udvikle et aktivt skriftsprog. Elevernes talesprog og viden om verden er udgangspunkt for skrivningen, og talesproget og skriftsproget kommer derved til at gå hånd i hånd i en meningsfuld sammenhæng.

Læs H.C. Andersen med CL

af Marianne Skovsted Pedersen

Bogen er en del af en serie til indskolingens litteraturundervisning. I serien arbejdes med kompetenceområet FORTOLKNING, hvor eleverne kommer omkring aktiviteter med personskildring, komposition, sprog og genrer i et udvalg af H.C. Andersens forfatterskab. I dette materiale er der desuden fokus på den betydning forfatterens liv og samtid har for hans værker. Med CL som strukturel ramme aktiveres og engageres alle elver i arbejdet. Bogen henvender sig til 2.-3. klasse.

Et ordsprog i hånden

af Marianne Skovsted Pedersen

Denne bog er en vejledning og idébog til dig, der ønsker at arbejde med ordsprog i din klasse.  Indholdet knytter sig til den populære letlæsningsserie ”Klog på ordsprog“,udgivet af Turbine Undervisning, som primært henvender sig til 2., 3. og 4. klasse.   I fagformålet for dansk hedder det, at faget skal fremme elevernes historiske forståelse, og endvidere at eleverne skal udvikle en åben og analytisk indstilling til samtidens og andre perioders udtryksformer. Da ordsprog har eksisteret i sproget i mange år, samtidig med at vi stadig møder dem i daglig tale, vil det være ganske nærliggende, at de indgår som en del af både litteratur- og læseundervisningen. Med udgangspunkt i serien "Klog på ordsprog" samt denne idébog er det muligt at kombinere letlæsning og læsetræning med et fælles klasse-tema om ordsprog. I klassens fælles arbejde med bøger fra serien lærer eleverne, hvad et ordsprog er. De bliver ledt på sporet af ordsprogenes almen gyldige indhold, og med inddragelse af temaarbejde baseret på “Et ordsprog i hånden” får eleverne  en række redskaber, der kan berige deres selvstændige læsning af en teksttype, som stiller krav til såvel refleksiv som abstrakt tænkning.